Langue Française 4ème ESO
OBJECTIFS
-
Preparar-se per assolir a final de
curs el nivell A1 del Marc Europeu (proves DELF)
-
Ser capaços de presentar-se i
mantenir un diàleg bàsic sobre qüestions personals utilitzant estructures i
vocabulari adient: llevar-se, anar a l’escola, l’esmorzar, la família, anar a
comprar, què has fet el cap de setmana...
-
Comprendre missatges del nivell A1
a nivell oral i escrit.
-
Comprendre i produir textos de
diferent tipologia a nivell oral i escrit.
-
Saber mantenir una conversa
telefònica i deixar missatges al contestador.
-
Transferir les estratègies i els
coneixements adquirits en l’aprenentatge d’altres
llengües, tot desenvolupant la capacitat
d’aprendre de manera autònoma.
-
La literatura: textos actuals i
textos d’autors clàssics (faules, el Petit Príncep...).
-
Saber utilitzar la llengua oral en
situacions usuals com: orientar-se a la ciutat utilitzant les expressions
adients per preguntar, demanar al restaurant, botiga etc., saber explicar una
recepta de cuina utilitzant correctament l’imperatiu...
-
Saber escriure una carta o postal
senzilla.
-
Avaluar el propi procés
d’aprenentatge de la llengua.
-
Ser capaç de moure’s per internet
en francès, trobar i interpretar les informacions.
-
Valorar la regularitat i l’esforç
en el treball personal i la necessitat de portar a classe el material
necessari.
-
Comprendre i produir missatges
orals i escrits en llengua francesa per
tal de
satisfer les necessitats de
comunicació.
-
Fomentar la cooperació i la
participació en el treball de grup.
-
Utilitzar la llengua estrangera
com a mitjà de comunicació amb una
actitud creativa i gaudint de l’ús de la
llengua.
PROGRAMME
• Repàs dels possessius. Demostratius (adjectius i pronoms). Interrogatius.
•
Noms i adjectius,. Concordances i
formació del masculí/femení. El passé composé amb l’auxiliar “avoir” (ampliació) i “être.
•
El cap de setmana, les vacances,
l’esmorzar...: preguntes sobre activitats de lleure o quotidianes utilitzant el
passé composé, amb auxiliar "avoir" i "être".
•
Adverbis de lloc, temps, manera... Expressió de la quantitat.
•
El Petit Princep, d’A. de
Saint-Éxupéry.
•
Identificar i comprendre cançons,
audios i textos de dificultat adient.
Autors de cançó francesa
contemporanis i històrics. Programes de televisió: TV5monde...
•
A l’aeroport, l’estació de tren,
l’hotel. Vocabulari i expressions utilitzades en aquests contextos.
•
Redacció d’una postal: les parts
d’una postal de vacances. Fórmules de salutació i comiat i cos de l’escrit.
•
Els homòfons: c’est, s’est, ces, sais, sait.
•
C’est/Il est.
•
Adverbis acabats en –ment.
•
L’imperatiu a la publicitat, les
receptes de cuina i donar indicacions per orientar-se a la ciutat.
•
Imparfait d’indicatif i el futur (proche y simple). Formació i
usos.
•
Textos divulgatius, reportatges i
notícies.
•
"La tulipe noire" d'Alexandre Dumas (text adaptat) Representació teatral.
ACTIVITÉS
•
Escoltar converses i cançons.
Reproduir-les.
•
Escoltar, repetir, interioritzar, produir
missatges orals breus.
•
Escoltar textos i llegir-los
després en veu alta.
•
Repetir models de conversa
significatius.
•
Crear petits textos a partir d’un
model.
•
Exercicis diversos.
•
Interpretar petits rols.
•
Reproduir models amb variants
dintre d’un context determinat.
•
Llegir textos bàsics per extreure’n
informació.
•
Comprendre la informació global i
la informació més rellevant de
missatges
orals i escrits en situacions comunicatives properes.
•
Utilitzar el context, lingüístic i
no lingüístic, com a mitjà per augmentar la
comprensió.
•
Comunicar necessitats i sentiments
bàsics ( acord-desacord, oposició,
dubte...)
•
Respondre afirmativament i
negativament a preguntes formulades i plantejar-ne de noves.
•
Veure dues pel·lícules en francès
durant el curs i fer les activitats corresponents (abans, durant, després).
•
Activitats d’avaluació i
autoavaluació.
QÜESTIONS PRÀCTIQUES I METODOLÒGIQUES
-
Per tal de poder seguir bé la
matèria, és imprescindible que portis cada dia de classe l’ordinador, uns auriculars i la resta de material
necessari.
-
Les activitats que vagis fent les hauràs
de compilar en un dossier que presentaràs al final de cada trimestre. Al final de curs, el dossier complet. ( pots utilitzar una llibreta de mida A4)
-
La bona actitud a classe i la
responsabilitat en el propi procés d’aprenentatge són imprescindibles.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire