Table de matières, objectifs et critères d'évaluation

Langue Française 4ème ESO

OBJECTIFS

-          Preparar-se per assolir a final de curs el nivell A1 del Marc Europeu (proves DELF)
-          Ser capaços de presentar-se i mantenir un diàleg bàsic sobre qüestions personals utilitzant estructures i vocabulari adient: llevar-se, anar a l’escola, l’esmorzar, la família, anar a comprar, què has fet el cap de setmana...
-          Comprendre missatges del nivell A1 a nivell oral i escrit. 
-          Comprendre i produir textos de diferent tipologia a nivell oral i escrit. 
-          Saber mantenir una conversa telefònica i deixar missatges al contestador.
-          Transferir les estratègies i els coneixements adquirits en l’aprenentatge d’altres
llengües, tot desenvolupant la capacitat d’aprendre de manera autònoma.
-          La literatura: textos actuals i textos d’autors clàssics (faules, el Petit Príncep...).
-          Saber utilitzar la llengua oral en situacions usuals com: orientar-se a la ciutat utilitzant les expressions adients per preguntar, demanar al restaurant, botiga etc., saber explicar una recepta de cuina utilitzant correctament l’imperatiu...
-          Saber escriure una carta o postal senzilla.
-          Avaluar el propi procés d’aprenentatge de la llengua.
-          Ser capaç de moure’s per internet en francès, trobar i interpretar les informacions.
-          Valorar la regularitat i l’esforç en el treball personal i la necessitat de portar a classe el material necessari.
-          Comprendre i produir missatges orals i escrits en  llengua francesa per tal de
satisfer les necessitats de comunicació. 
-          Fomentar la cooperació i la participació en el treball de grup.
-          Utilitzar la llengua estrangera com a mitjà de comunicació amb una
actitud creativa i gaudint de l’ús de la llengua.

PROGRAMME 

        Repàs dels possessius.  Demostratius (adjectius i pronoms). Interrogatius.
        Noms i adjectius,. Concordances i formació del masculí/femení. El passé composé amb l’auxiliar “avoir” (ampliació) i “être. 
        El cap de setmana, les vacances, l’esmorzar...: preguntes sobre activitats de lleure o quotidianes utilitzant el passé composé, amb auxiliar "avoir" i "être".
        Adverbis de lloc, temps, manera... Expressió de la quantitat.
        El Petit Princep, d’A. de Saint-Éxupéry.
        Identificar i comprendre cançons, audios i textos de dificultat adient.
Autors de cançó francesa contemporanis i històrics. Programes de televisió: TV5monde...
        A l’aeroport, l’estació de tren, l’hotel. Vocabulari i expressions utilitzades en aquests contextos.
        Redacció d’una postal: les parts d’una postal de vacances. Fórmules de salutació i comiat i cos de l’escrit.
         Els homòfons: c’est, s’est, ces, sais, sait.
        C’est/Il est.
        Adverbis acabats en –ment.
        L’imperatiu a la publicitat, les receptes de cuina i donar indicacions per orientar-se a la ciutat.
        Imparfait d’indicatif i el futur (proche y simple). Formació i usos.
        Textos divulgatius, reportatges i notícies.
        "La tulipe noire" d'Alexandre Dumas (text adaptat) Representació teatral.

ACTIVITÉS

        Escoltar converses i cançons. Reproduir-les.
        Escoltar, repetir, interioritzar, produir missatges orals breus.
        Escoltar textos i llegir-los després en veu alta.
        Repetir models de conversa significatius.
        Crear petits textos a partir d’un model.
        Exercicis diversos.
        Interpretar petits rols.
        Reproduir models amb variants dintre d’un context determinat. 
        Llegir textos bàsics per extreure’n informació.
        Comprendre la informació global i la informació més rellevant de
missatges orals i escrits en situacions comunicatives properes.
        Utilitzar el context, lingüístic i no lingüístic, com a mitjà per augmentar la
comprensió. 
        Comunicar necessitats i sentiments bàsics ( acord-desacord, oposició,
dubte...)
        Respondre afirmativament i negativament a preguntes formulades i plantejar-ne de noves.
        Veure dues pel·lícules en francès durant el curs i fer les activitats corresponents (abans, durant, després).
        Activitats d’avaluació i autoavaluació.

QÜESTIONS PRÀCTIQUES I METODOLÒGIQUES

-          Per tal de poder seguir bé la matèria, és imprescindible que portis cada dia de classe l’ordinador, uns auriculars i la resta de material necessari.
-          Les activitats que vagis fent les hauràs de compilar en un dossier que presentaràs al final de cada trimestre. Al final de curs, el dossier complet. ( pots utilitzar una llibreta de mida A4)
-          La bona actitud a classe i la responsabilitat en el propi procés d’aprenentatge són imprescindibles.




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire